Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
ik hoop gewoon dat dit betekent dat ik hem mag houden! ik ben ieder jaar bang dat ik hem moet inleveren omdat de machtiging niet verlengd wordt. Ik kan hem niet meer zelf betalen zoals vroeger... ik verdien meer maar heb inmiddels koophuis en kind (en de belastingteruggave hierop is verschwunden).

Weet je dat in Belgie volgens mij iedereen een Freestyle libre (is geen CGM ik weet het) vergoed krijgt?  :o
Maar in Belgie kan je dan weer geen Omnipod krijgen...

Ik heb het wel eens uitgezocht omdat ik van ziekenhuis wilde switchen (dichterbij), maar niet alle ziekenhuizen doen dus aan CGM! Voor mij een reden om niet van ziekenhuis te switchen.

Volgens mij betalen nu alle verzekeringen van Type 1's een kleine bijdrage aan het zkh voor CGM en bepaald het zkh of ze CGM doen en zo ja wie er recht op heeft...
2
Wat ik uit bovenstaand stuk begrijp is dat het nu voor een select gezelschap uit de basisverzekering betaald wordt. Voorheen was dat uit het budget van het ziekenhuis.
3
Is dit o.a. een reactie over wat er laatst heeft plaatsgevonden met die automobilist die waarschijnlijk door een hypo een ernstig ongeluk heeft veroorzaakt met meerdere slachtoffers?
4
Ik snap dit niet???????????????????????

Dit was vorige week toch ook al het geval? Als je toen een CGM wilde hebben dan moest je aan 3 dingen voldoen.

- Je wilde of je was zwanger
- Je was hypo ongevoelig geworden
- Je was jong en niet volwassen en een CGM was een mogelijkheid om je suikers te controleren.

Wat is hier dan een verbetering dan. Het moet nog steeds door het ziekenhuis geregeld en betaald worden.

5
Citaat
Heb jij de wens om zwanger te worden, maar krijg je je HbA1c niet goed genoeg? Of heb je type 1 en last van plotselinge ernstige hypo’s of hypo-ongevoeligheid? Dan valt een continuglucosemeter (CGM) voor jou voortaan onder de verzekerde zorg.
 
Zwanger
Optimale bloedglucosewaarden en een goed HbA1c zijn al van belang voordat je zwanger bent. Dit blijkt uit onderzoek. Vrouwen met diabetes type 1 en 2 bij wie dit niet lukt met alleen intensieve behandeling, kunnen voortaan gebruik maken van een continuglucosemeter. De Rondetafel adviseert om daar al in de voorbereiding op een zwangerschap mee te starten. In Nederland vallen zo’n 65 vrouwen per jaar in deze doelgroep.

Ernstige hypo’s
Wie last heeft van plotselinge ernstige hypo’s of hypo-ongevoeligheid, heeft er niet alleen baat bij om zijn bloedglucosewaarden extra in de gaten te houden. Ook een alarm wanneer de waarde gevaarlijk snel daalt, of al te laag is, is een belangrijk hulpmiddel. In Nederland vallen zo’n 1.400 mensen met diabetes type 1 in deze groep. Zij kunnen voortaan gebruik maken van een continuglucosemeter. Reden daarvoor is dat hypo’s en hypo-ongevoeligheid risicovol zijn voor de betrokkenen en een negatief effect kunnen hebben op arbeidsparticipatie en kwaliteit van leven.

Bron: DVN
6
Dacht ik gelijk ook al aan, en eerlijk gezegd heb ik het nooit opgegeven aan het CBR om dat dit niet wettelijk verplicht blijkt te zijn en ik heb begrepen dat je anders in een mallemolen terecht komt van dit CBR.

Als je je gewoon in acht neemt voordat je de weg opgaat en meet voordat je gaat rijden kun je je een hoop problemen voorkomen is mijn visie.

Hier ook zo:  Heb rijbewijs nodig  voor auto(B),  motor(A) en trailer (E).

Ik ben hypo bewust. Voor de diabetes materialen heb ik voor de motor speciaal een kleine tas aangeschaft die met handig kliksysteem op de tank klikt
7
Inderdaad, je bent niet verplicht om het op te geven als je diabetes krijgt terwijl je je rijbewijs al hebt. Als je al diabetes hebt en dan op rijexamen gaat moet je het wel opgeven ???.
8
Weer voer voor het CBR. Er rijden meer dan honderduizenden mensen met diabetes rond in Nederland. Maar zo'n persoon als deze zorgt er weer voor dat men kan zeggen dat mensen die diabetes hebben regelmatig opnieuw voor hun rijbewijs gekeurd moeten worden >:(.

Dacht ik gelijk ook al aan, en eerlijk gezegd heb ik het nooit opgegeven aan het CBR om dat dit niet wettelijk verplicht blijkt te zijn en ik heb begrepen dat je anders in een mallemolen terecht komt van dit CBR.

Als je je gewoon in acht neemt voordat je de weg opgaat en meet voordat je gaat rijden kun je je een hoop problemen voorkomen is mijn visie.
9
Weer voer voor het CBR. Er rijden meer dan honderduizenden mensen met diabetes rond in Nederland. Maar zo'n persoon als deze zorgt er weer voor dat men kan zeggen dat mensen die diabetes hebben regelmatig opnieuw voor hun rijbewijs gekeurd moeten worden >:(.
10
Citaat
Het huis van de man die zaterdagavond inreed op een groep voetgangers voor Amsterdam CS, is zondag door de politie doorzocht. Ook is hij opnieuw verhoord. ,,Zowel uit de huiszoeking als uit de verhoren is nog altijd geen enkele aanwijzing voortgekomen die duidt op iets anders dan een onwelwording”, vervolgt de zegsman. ,,Maar uiteraard blijven we nader onderzoek doen.”

De man wordt dus niet verdacht van kwade bedoelingen. De politie zoekt nog specifiek naar ooggetuigen die hebben gezien hoe en wanneer de man naar de trambaan voor het station is gereden. ,,Agenten hebben dat namelijk niet zelf waargenomen.”


’Lage bloedsuikerspiegel’

Een zogenaamde ’hypo’ is zeer waarschijnlijk de oorzaak geweest van de aanrijding, aldus de Amsterdamse politie. „De bestuurder is diabetespatient en had, toen medisch personeel van de ambulance hem na het incident onderzochten, een lage bloedsuikerspiegel en heeft eerder daar last van gehad”, stelt een politiewoordvoerder.

’Geen ernstig delict’

Volgens de politie komt de Amsterdammer voor in haar systeem: ,,Maar niet voor een ernstig delict en ook al geruime tijd geleden.” Aanvankelijk meldde de politie zaterdagavond dat de bestuurder zou zijn gevlucht toen agenten hem aanspraken omdat hij stilstond op de trambaan: ,,Die lezing is inmiddels achterhaald en bleek onjuist.

De bestuurder reed eerst, zo zagen agenten, stapvoets weg nadat hij een bekeuring had gehad, maar daarna hoorden zij plots hoe de auto met hele hoge toeren versnelde.” Een afgenomen blaastest leerde dat de bestuurder niet onder invloed van alcohol was.


Man nog niet vrijgelaten

Direct na het incident is de achtergrond van de bestuurder nagetrokken, zoals ook diens auto met speurhonden is onderzocht. Toen daaruit geen verdachte omstandigheden bleken, werd rond elf uur het Stationsplein weer vrijgegeven. Bij de crash raakten acht mensen, veelal toeristen, gewond. Twee van hen zijn er ernstig aan toen en worden kunstmatig in slaap gehouden.
De rechter commissaris beslist zondagavond of de man op vrije voeten wordt gesteld of langer in voorlopige hechtenis blijft.


Bron: Telegraaf
Pagina's: [1] 2 3 ... 10