Auteur Topic: Onderzoek impact diabetes type 1 op gezinssysteem  (gelezen 202 keer)

Offline danielle1

• Forumlid
  • Diabetes verwerk je samen
Onderzoek impact diabetes type 1 op gezinssysteem
« Gepost op: 21 feb 2019, 08:34:58 »
Hoi Allemaal,
Ik ben Danielle, studente van de hbo-opleiding 'Ecologische pedagogiek'.

Op dit moment zit ik in mijn afstudeerjaar, waarbij ik afstudeer in het onderwerp diabetes. Een onderwerp dat mij erg aansprak, omdat mijn oom van kleins af aan diabetes type 1 heeft en ik vaak geïnteresseerd was in de verhalen van mijn moeder en haar broers wat dit betekende en inhield voor het gezin. Ik studeer af bij 4kids2tell, een bedrijf dat zich richt op medisch, -pedagogische begeleiding van kinderen met diabetes. Mijn onderzoek voor hun is gericht op het onderzoeken van de impact van diabetes type 1 van een kind in de puberleeftijd, op het gehele gezinssysteem. Ik ben hiervoor op zoek naar een aantal enthousiaste gezinnen die mee zouden willen werken aan dit onderzoek.  Ik ben op zoek naar een aantal gezinnen, waarvan 1 kind in de puberleeftijd, diabetes type 1 heeft. Tijdens het onderzoek zou ik onder andere graag met ieder gezinslid (kind,ouders, broertjes en/of zusjes) in gesprek willen gaan en onder begeleiding van een deskundige een familie-opstelling willen doen om op die manier zoveel mogelijk inzicht te verkrijgen en informatie te verzamelen wat dit doet met het gezin als systeem. Mochten jullie hiervoor open staan of iemand kennen, laat dan graag een berichtje achter. Met dit onderzoek hoop ik een waardevolle bijdrage te kunnen leveren straks aan de praktijk :)

Groetjes

Offline Sideswipe

• Forumlid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik zie door de bomen de pompen niet meer :)
Re: Onderzoek impact diabetes type 1 op gezinssysteem
« Reactie #1 Gepost op: 28 feb 2019, 09:29:04 »
Ik reageer wel even maar dit is niet persoonlijk naar jou toe (dus niet boos op jou) :duimup:

Ik kreeg DT1 op mijn 32ste en ik vond dat je eigenlijk nergens goed terechtkon. Mijn ouders konden ook niet helpen (en snapten er niks van en proberen dan te helpen maar dat werkte averechts).

De meeste organisaties zijn ingericht op kinderen en hun ouders. Kinder voor , kinderen na, kinderen zus, kinderen zo, gezin dit, gezin dat, gezin voor gezin na.....vreselijk.  Alsof je als oudere verse DT1 patient een soort onbelangrijke melaatse bent.

Ik moest uiteindelijk veel zelf uitzoeken en verwerken, ik voelde mij destijds wel verloren en zoekende.
Uiteindelijk is dat goedgekomen op eigen krijg, echter is niet iedereen het er mee eens hoe ik nu tegen dingen aankijk. (net als de mening die ik hier ventileer) 

Dus ik krijg eerlijk gezegd kromme tenen van jouw bericht, weer iets voor kinderen.....(en nogmaals dus niet als persoon naar jou toe ;) ;D  ).   

Ik hoop dat ik een andere visie aan jou meegeef en aangeef dat je ook een andere invalshoek kunt kiezen.  Wellicht dat er ook eens gekeken word naar die andere groep patiënten.

Maar ik snap ook wel dat je met mijn recalcitrant betoog niks kan  ;D    Ik wens je wel veel succes in je studie :duimup:

Offline danielle1

• Forumlid
  • Diabetes verwerk je samen
Re: Onderzoek impact diabetes type 1 op gezinssysteem
« Reactie #2 Gepost op: 28 feb 2019, 10:07:31 »
Bedankt voor het delen van je berichtje en jouw invalshoek! Ik vat het ook zeker niet persoonlijk op. Mijn studie Pedagogiek is gericht op kinderen, waardoor mijn doelgroep dit logischerwijs ook zal zijn. Ik zal dus niet de geschikte persoon zijn om over te gaan op de andere invalshoek, maar ik zal dit perspectief zeker meenemen :-)
« Laatst bewerkt op: 28 feb 2019, 10:10:23 door danielle1 »