Auteur Topic: Als medediabeet vraag ik aandacht voor het volgende :  (gelezen 1084 keer)

Offline ben brugman

• Forumlid
  • *
  • Diabetes verwerk je samen
Als medediabeet vraag ik aandacht voor het volgende :
« Gepost op: 24 jan 2018, 15:44:38 »
Hallo Medediabeten,

Als lid van dit forum en de voorganger van dit forum wil ik een oproep doen:

Hierbij wil een een oproep doen om mee te werken aan een enquête. Nu wordt er binnen deze groep regelmatig gevraagd om medewerking, door scholieren en studenten, meestal gaat het dan alleen om een profiel werkstuk of iets dergelijks.

In dit geval is dat anders. Hier is een projectgroep van de VU Amsterdam met een onderzoek bezig om te kijken hoe ze een product dat nu in ontwikkeling is naar de markt kunnen brengen. Ondertussen heb ik deze groep gesproken en er is inderdaad sprake van een serieus product. Helaas mag de groep nog weinig informatie naar buiten brengen. En we mogen ook niet verwachten dat het product binnenkort al op de markt zal verschijnen.

Maar graag wil ik jullie vragen om mee te werken aan de enquête, zodat er wat meer informatie voor de groep beschikbaar is. Ik heb contact gehad met de groep en ze hebben aangegeven vragen voor zover ze dat kunnen te beantwoorden.

De enquête:
De Enquete

Vriendelijke groet,
Ben

De oorspronkelijke oproep van de groep :

Beste Forumleden,

Wij zijn een groep bestaand uit 7 studenten, studerend aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Wij hebben de opdracht gekregen vanuit een onderzoeksgroep, die bezig is met een nieuwe soort glucosemeter, om de potentie en kansen van deze techniek te bekijken. Deze Glucose meter maakt gebruik van een nieuw soort sensor, die het glucosegehalte kan meten uit lichaamsvloeistoffen zoals zweet. Het zou dus als een armband ontworpen kunnen worden. Deze zou niet meer vervangen te hoeven worden, slechts opgeladen. Wij hebben voor ons onderzoek informatie nodig van en over diabetes-patiënten, en hebben hiervoor een enquête opgezet . We vroegen ons af of jullie ons zouden kunnen helpen door de enquête in te vullen.

Offline Rodia2

• Forumlid
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Als medediabeet vraag ik aandacht voor het volgende :
« Reactie #1 Gepost op: 24 jan 2018, 17:55:50 »
Ik heb de enquête ingevuld  ;)
DB 2 sinds 2008

Metformine, Apidra en Lantus Insuline

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Sideswipe

• Forumlid
  • *
  • Ik zie door de bomen de pompen niet meer :)
« Reactie #2 Gepost op: 01 feb 2018, 19:05:45 »
Gedaan...... :duimup:

Offline BrentvD

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 30 mrt 2018, 15:31:58 »
Hallo, Brent hier, één van de 7 studenten van de projectgroep aan de VU Amsterdam. Ten eerste wil ik jullie erg bedanken voor het invullen van de enquête, ook bedankt aan de moderators dat onze enquête hier mocht staan! We hebben erg veel gehad aan de enquête, en ook de onderzoeksgroep van de nieuwe technologie heeft ons benadrukt dat de enquête van heel veel waarde voor hun is. Zij zullen in de toekomst eventueel onze enquête-opzet gebruiken om de resultaten uit te breiden. Wij mogen helaas nog steeds niet veel verder ingaan op de resultaten van ons onderzoek, of op de technologie van onze opdrachtgever. Wel is het overduidelijk dat er zeker een marktkans is voor de technologie.

Ten sloten, ik wil geen valse hoop geven. De technologie om glucose in zweet te meten heeft zeker potentie, maar nog steeds erg ver van de markt. De technologie is in het vroege stadium van ontwikkeling. Het zou erg lang kunnen duren voordat deze technologie op de markt beland.

Nog een keer bedankt voor de hulp! Ook willen we Ben bedanken voor hulp met de verspreiding van de enquête. Nog een fijne dag verder!

Offline Sideswipe

• Forumlid
  • *
  • Ik zie door de bomen de pompen niet meer :)
« Reactie #4 Gepost op: 05 apr 2018, 15:58:30 »
Is dit te vergelijken met de glucowatch?

https://www.medgadget.com/2005/04/glucowatch_g2_b.html

Offline Rodia2

• Forumlid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 05 apr 2018, 16:09:31 »
Is dit te vergelijken met de glucowatch?

https://www.medgadget.com/2005/04/glucowatch_g2_b.html

Aan de release datum van dit artikel te zien heeft het nooit voet aan de grond gehad.
DB 2 sinds 2008

Metformine, Apidra en Lantus Insuline

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!