Auteur Topic: Enquête leefstijlveranderingen voor mensen met diabetes type 2  (gelezen 781 keer)

Lannetje-94

• Gast
Beste leden van Forum over diabetes,

Mijn naam is Ai Lan Souw en samen met 2 andere studenten kijken wij naar een manier voor mensen met type 2 diabetes om hun diabetesmedicatie te verminderen. Medicatie richt zich voornamelijk op symptoombestrijding, terwijl het de diabetes niet oplost. Uit onderzoek blijkt dat door middel van gezonde leefstijl (gezond eten en meer bewegen) diabetes omkeerbaar is.

Het zou ons heel veel helpen wanneer u de onderstaande enquête voor ons invult zodat in de toekomst diabetes type 2 beter behandeld kan worden.

https://goo.gl/4PwiI5

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,
Ai Lan Souw

Offline moet je weten

• Forumlid
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enquête leefstijlveranderingen voor mensen met diabetes type 2
« Reactie #1 Gepost op: 08 jun 2017, 22:19:38 »
Ik zou me ten eerste maar eens goed inlezen over diabetes. Dan zul je nl weten dat diabetes NIET omkeerbaar is. DM1 al helemaal niet en bij DM2 KAN het wezen dat je geen medicatie meer hoeft te gebruiken. Ik zeg KAN, want dit geld helaas niet voor alle mensen met DM2.
Ik ga de enquete dus niet invullien.

gr Jelly
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Offline Mir

• Forumlid
  • *
  • Tijd is een kwestie van prioriteit!
« Reactie #2 Gepost op: 09 jun 2017, 15:24:33 »
Ik volg Jelly volledig! Ten eerste zou het fijn zijn om iets preciezer te weten wie jullie zijn alvorens ik een enquête in zou vullen. En de mededeling dat diabetes omkeerbaar zou zijn uit de mond van studenten (welke studie, wat weten jullie van diabetes behalve deze zeer algemene mededeling), interesseert me ook zeer. Jullie kunnen er niks aan doen dat dit een lastig statement is, waarover de meningen verdeeld zijn. Maar juist daarom zouden jullie iets meer over jezelf, jullie studierichting en de bron die beweert dat je DM2 wel even omkeert, moeten vertellen om respons te krijgen. Lees jullie in en probeer het dan nog eens. Het is nogal wat om te zeggen dat jullie de diabetesbehandeling gaan verbeteren. Succes👍
« Laatst bewerkt op: 09 jun 2017, 15:28:52 door Mir »
There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Lannetje-94

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 09 jun 2017, 15:55:06 »
Beste Jelly en Mir,

Wij zijn een interdisciplinair team van master studenten, waaronder geneeskunde en biomedische wetenschappen. Wij doen in samenwerking met TNO onderzoek om te kijken hoe leefstijlveranderingen mensen met diabetes type 2 ten goede kunnen komen.
Uit onderzoek blijkt dat leefstijlveranderingen een ontzettend goede invloed kan hebben op diabetes type 2. Volledige genezing is nog toekomstmuziek, maar we zien wel dat bloedsuiker beter in de hand gehouden kan worden en daarbij diabetes medicatie gebruik verlaagd kan worden.

In het huidige behandelsysteem zien we dat naarmate de ziekte vordert, men vaak meer medicatie nodig heeft om de bloedsuiker onder controle te houden. Hier zijn wij een uitkomst voor leefstijlveranderingen, zodat de diabeteszorg hiermee verbetert kan worden.
Als de suikerspiegel goed zou blijven, dan zouden ernstige complicaties van de diabetes mogelijk voorkomen kunnen worden.
Als jullie meer vragen hebben stel deze gerust.

Vriendelijke groeten,

Ai Lan

Offline Mir

• Forumlid
  • *
  • Tijd is een kwestie van prioriteit!
« Reactie #4 Gepost op: 09 jun 2017, 19:28:22 »
Ai Lan, hier kan ik persoonlijk al veel meer mee. Dit verhaal is een stuk genuanceerder. Ik zal eens kijken naar de enquete. Mijn eerste diagnose was DM2, nu ligt het vermoeden van LADA voor. Is het dan nog zinvol de enquete in te vullen?
There is no "mild" type of diabetes. Type 2 is just as serious as type 1 if not properly controlled.

Lannetje-94

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 11 jun 2017, 14:08:27 »
Hai Mir,
Het is uiteraard erg waardevol voor ons als je de enquete zou willen invullen. Hoe respons hoe handiger voor ons.
Groeten, Ai Lan