Auteur Topic: Alarm over insuline  (gelezen 9497 keer)

Offline Rodia2

• Forumlid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Diabetes verwerk je samen
Re: Alarm over insuline
« Reactie #30 Gepost op: 02 mrt 2017, 12:05:45 »
Laat je weten of er iets van mijn tips helpt?

Doe ik  :duimup:
DB 2 sinds 2008

Metformine, Apidra en Lantus Insuline

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Invictus

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 02 mrt 2017, 15:55:12 »
Ik herken dat ook, dat zware spuiten.
Ik heb die kracht ook niet altijd in mijn duimen (met andere vingers duwen gaat echt niet handig), als het zo zwaar gaat.
Ik tik altijd eventuele luchtbelletjes weg en spuit standaard 2 eenheden in de lucht. Zie ik een straaltje insuline omhoog spuiten, dan zit ik goed.
Eerder zet ik de naald niet in mijn buik (spuit ook alleen in mijn buik, op aanraden van de dvk)
Maar dan nog kan het de ene keer veel zwaarder zijn dan de andere keer. En ik let heel goed op dat ik niet in spuitplekken zit. Ik heb er gelukkig nog niet zoveel.
En het kan meer dan eens met dezelfde pen voorkomen.

Ik heb wel meestal Nederlandse NovoRapid, maar Italiaanse of Griekse Levemir.
Momenteel heb ik een serie waar ik niet van kan nagaan waar het vandaan komt.
Er zitten Nederlandstalige stickers overheen geplakt, de oorspronkelijke tekst is in het Engels, dus kan overal vandaan komen.

Offline Frankvo

• Forumlid
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 02 mrt 2017, 16:30:34 »
Ik zou voor de gein ook ff de gebruikshandleiding lezen die in de verpakking zit.

Is dat niet in het Nederlands dan zou ik terug gaan naar de apotheek en vragen om nieuwe insuline want ik kan de gebruikshandleiding niet lezen.
Zins 1989 diabetes.
Vanaf 1990 insuline spuiten.
2010 de Veo 754 pomp
2015 de Medtronic 640G

Invictus

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 02 mrt 2017, 21:59:35 »
Die is in theorie best leuk, eigenlijk.
Alleen kun je dat hardmaken na (voor mij) bijna 1 jaar spuiten?
Bovendien moet je de doos openbreken om bij de gebruiksaanwijzing te komen.
Dan kun je die niet meer teruggeven en heb je 60 euro verspeeld.
Zelfs als je het ter plekke in de apotheek opent.
Ik heb dat met een doos tabletten al eens gedaan. Ik kon andere krijgen, mijn originele tabletten, als ik die apart betaalde. Ik had namelijk ook de doos opengemaakt om te zien of het dezelfde tabletten waren. Doosje zag er anders uit, pillen ook, maar "was toch hetzelfde" wilde ik ze niet dan werden ze weggegooid en moest ik nieuwe betalen.

Ach...je bent een mooie geldbron voor NovoNordisk, de apothekers en niet te vergeten de zorgverzekeringen. Dus wie maakt zich voor jou druk waar je insuline vandaan komt of hoe ze vervoerd zijn?

Offline Frankvo

• Forumlid
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 02 mrt 2017, 22:39:17 »
Die is in theorie best leuk, eigenlijk.
Alleen kun je dat hardmaken na (voor mij) bijna 1 jaar spuiten?
Bovendien moet je de doos openbreken om bij de gebruiksaanwijzing te komen.
Dan kun je die niet meer teruggeven en heb je 60 euro verspeeld.
Zelfs als je het ter plekke in de apotheek opent.
Ik heb dat met een doos tabletten al eens gedaan. Ik kon andere krijgen, mijn originele tabletten, als ik die apart betaalde. Ik had namelijk ook de doos opengemaakt om te zien of het dezelfde tabletten waren. Doosje zag er anders uit, pillen ook, maar "was toch hetzelfde" wilde ik ze niet dan werden ze weggegooid en moest ik nieuwe betalen.

Ach...je bent een mooie geldbron voor NovoNordisk, de apothekers en niet te vergeten de zorgverzekeringen. Dus wie maakt zich voor jou druk waar je insuline vandaan komt of hoe ze vervoerd zijn?

Je hebt geen gelijk. De apotheek is verplicht ,ik zeg verplicht, om bij de levering van medicijnen een Nederlandse gebruikshandleiding mee te leveren. Doen ze dat niet mag je weigeren. Hebben ze daar problemen mee dan zou ik een of andere instantie bellen zoals https://www.igz.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/ .

Zins 1989 diabetes.
Vanaf 1990 insuline spuiten.
2010 de Veo 754 pomp
2015 de Medtronic 640G

Offline moet je weten

• Forumlid
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: 06 mrt 2017, 19:11:23 »
Ik heb ik van de novorapid rusische of poolse dozen liggen met ampullen. Maar er zit inderdaad een nederlandse bijsluiter bij.

gr Jelly
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Invictus

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 07 mrt 2017, 08:48:24 »
De gebruiksaanwijzingen zijn in het Nederlands.

jan Kooi

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 12 okt 2017, 13:29:35 »
12-10-2017
sinds deze week weer andere insuline aangeboden gekregen , ditmaal Deense tekst. Vorig jaar dezelfde problemen gehad met insuline uit Rusland. Toen mijn man accuut werd opgenomen en mij gevraagd werd of ze tot de volgende dag even mijn insuline mochten gebruiken kwam hij na 5 minuten terug met de mededeling:wat ik niet kan lezen gebruik ik niet het bleek uit Rusland te komen Met apotheker gesproken en in het scherm staat duidelijk   uitsluitend  nederlands  en nu begint het gedonder weer Ik heb geweigerd en gezegd dat ze nederlands moesten bestellen en daar wacht ik op intussen in het Waterlandziekenhuis 2 dozen weggoi pennen gekregen

Offline Rodia2

• Forumlid
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 12 okt 2017, 17:42:31 »
Is mij nog niet opgevallen dat ik buitenlandse insuline zou hebben gekregen, maar hoe belangrijk is dit eigenlijk afgezien van het feit dat je de bijsluiter niet zou kunnen lezen?
DB 2 sinds 2008

Metformine, Apidra en Lantus Insuline

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Ro-ella

• Forumlid
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #39 Gepost op: 12 okt 2017, 22:06:04 »
Krijg ook regelmatig insuline met op de verpakking een andere taal, er zit dan een sticker bij opgeplakt in het Nederlands .  Wel zit er een bijsluiter bij die gewoon in het Nederlands is.
Voor mij geen probleem, het is verder de gewone NovoRapid die ik gebruik.
DM 2 vanaf 2000
eerst beh. tolbutamide, metformine.
2011.begonnen met insuline,
Novorapid, Levemir.